OMDØMMEVINNER: Volvo i Norge gjør det godt på en ny omdømmemåling. FOTO: Morten Abrahamsen / NTB tema

Publisert 07.05.2017 19:50, oppdatert 08.05.2017 09:27 - NTB - tips@stottmedia.no

Volvo godt likt

I Kantar TNS' årlige omdømmemåling kommer Volvo Cars på pallplass.

I Kantar TNS' årlige omdømmemåling kommer Volvo Cars på andreplass, to plasser opp fra i fjor, og kun slått av Vinmonopolet.

– Vi er stolte og ydmyke over denne plasseringen, og gratulerer samtidig Vinmonopolet med seieren i 2017. Topp-ti-listen består av noen av Norges og verdens sterkeste merkevarer, sier informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen i Volvo Car Norway i en pressemelding.

Omdømmemålingen gjøres blant et utvalg av Norges største og mest kjente virksomheter. I 2017 ble 70 virksomheter kartlagt. 5533 personer ble intervjuet i mars. Blant de andre topp-ti-selskapene er Tine, Flytoget, Norsk Tipping, Google, Apple og IKEA.

– Volvo har en lang historie i det norske markedet og har utviklet seg til å bli et attraktivt merke blant kravstore og kjøpesterke forbrukere, sier seniorrådgiver Anders G. Hovde i Kantar TNS.

Les også